lauantai 26. syyskuuta 2020

Treidaus, selvän ostopaikan löytäminen

 Hei

tällä viikolla onkin ollut paljon liikettä DAXissa. Olisi ollut monta hyvää short ja long paikkaa, mutta valitettavasti ehdin vain muutaman toimeksiannon tehdä koko viikon aikana.

Päätin napata kuvan perjantailta tilanteesta jossa itse ostin longin, koska mielestä siinä oli niin selkeä long signaali. Alempi kuva on 1h kynttilöillä. Siinä kynttilä on on bollinger band nauhan ulkopuolella reippaasti ja RSI on myös ylimyydyssä tilassa. Päätin että ostan ensimmäisen erän noin 12330 tasolta ja jos siitä vielä laskee niin lisää noin 12280 tasolta. Olin varma että DAX on jo aika pohjilla. 

Kurssi kääntyihin nousuun aika nopeasti, eli en päässyt ostamaan lisää positioita edullisemmalla hinnalla. Möin positioni pois noin 40 pisteen nousun jälkeen, koska nousu oli todella nopea ja ajattelin että saattaa vielä laskea kunhan saa "lisätilaa" laskea. 

No tässä olinkin sitten ihan väärässä. Siitä alkoikin koko loppupäivän ja illan kestävä nousu :) Sain siis 40 pisteen voiton, mutta mahkuja olisi maltilla saada vaikka 200 pistettä :) Mutta kuten olen joskus karvaasti saanut oppia, ahneella on kakkainen loppu, olen päättänyt edetä pienin "varmoin" askelin tavoitteeseeni. 

Tein tosiaan muutaman muunkin toimeksiannon viikon aikana, mutta tämä oli oikeastaan se selkein ostopaikka, josta päätin kertoa. 


Minulle sattui myös yksi moka, jonka olen kokenut kerran aiemminkin. Olin ostanut position ja odotin tarkkana hetkeä jolloin myisin sen. Kurssi oli kiivaassa nousussa, päivittelin myyntihintaa koko ajan ylemmäs ja ylemmäs kunnes hipaisin ranteella touch padia niin että toimeksianto lähtikin liikkeelle. Onneksi sain muutaman sentin enemmän kuin mitä sillä hetkellä olin myyntihinta kenttään kirjoittanut, mutta voitto jäi todella pieneksi, koska tosiaan myynti tapahtui aivan nousun alkumetreillä.


    1h chart


15min chart


Tuotto on ollut elokuusta lähtien voittoisa. Tavoitteet sivulle päätin kirjata treidaustuottojan ihan euroissa niin pitkään kunnes tappiot on käännetty voitoksi. Sen jälkeen jatkan ilmoitan prosenteissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, vastaan sinulle mahdollisimman pian!