lauantai 22. helmikuuta 2020

Treidaus, hitaita tuloksia

Helmikuuhun lähdin innokkaana ja tarkoitus oli, että nyt käydään kauppaa ja paljon. Minulla on Nordnetin Sharevillessä muutamia sijoittajakavereita, joiden kanssa tsempataan toisiamme ja vertailemme päivästä suoriutumista. Olen päivä toisensa jälkeen todennut että huh huh, minä jäin ihan lähtötelineisiin toisiin verrattuna, joka ikinen päivä.

Kun kaupankäynti Nordnet markets tuotteilla alkaa 9.15, seurailen joka päivä tilannetta, että miten kaupan käynti alkaa. Arvioin, spekuloin ja … jään katselemaan. Ja toteamaan, että olisi vaan pitänyt ostaa kuten olin ajatellutkin, olisin ollut näkemyksessäni ihan oikeassa. Mutta jokin vieläkin estää toimimasta "reippaasti".

Kohta kello onkin jo 10.00 ja Saksan pörssi avautuu ja tiedossa suuria liikkeitä. Odotellaan siis vielä sen avautuminen ja katsotaan mitä sitten tapahtuu. Ja juu, tapahtuu ja minä seurailen tilannetta vielä ruokatunnillakin tekemättä yhtään toimeksiantoa.

Minusta on tullut pelkuri. Minussa ei ole enää yhtään sitä marraskuun hurjapäistä treidaajaa, joka voitti koko ajan. Minusta tuli tammikuun yhden ison tappion syystä pelkuri.

Vai onko se vain tervettä varovaisuutta. Ja toisaalta, täytyyhän minun tehdä töitäkin, ja nyt on ollut kiirusta sillä rintamalla.

Joka tapauksessa vain kuutena päivänä olen käynyt kauppaa helmikuussa. Tähän mennessä 2 tappiollista treidiä ja 11 voitollista. Ja iloisena huomasin että suuren tappion jälkeen olen kuitenkin kuukaudessa onnistunut kasvattamaan salkkuani 25%. Että kyllä tässä pienin askelin ollaan menossa oikeaan suuntaan.

1 kommentti:

  1. Vauh, sehän on hienoa kun alkanut onnistumaan voitollisuus, antaa mukavan olon onnistumisen tunnetta.

    VastaaPoista

Kiitos kommentista, vastaan sinulle mahdollisimman pian!