lauantai 24. lokakuuta 2020

Treidaus, tuloksia syntyy

 Hei

Kuten aiemmissa postauksissa olen kertonut, vuodet 2018 - alkuvuosi 2020 meni treidausta harjoitellessa ja kuukaudet 2-8/2020 vain DAXin käppyröitä tuijotellessa ja treidauksesta kaikkea mahdollista opiskellessa. Nyt olen treidannut uudella innolla elokuun 2020 lopusta alkaen tähän päivään asti.

Täytyy sanoa että nuo kuukaudet 2-8/2020 kannatti pitää taukoa ja opiskella asioita teoriassa, sekä tutkia DAXin käyttäytymistä eri tilanteissa. Kannatti myös luoda omaa treidaus strategiaa, ja varata kassa, jolla lähteä uudelleen taistoon. 

Nimittäin nämä reippaat 2kk ovat sujuneet yllättävänkin tuottoisasti. Euromääräiset voitot eivät ole edelleenkään suuria, mutta prosenteissa tuotto on ollut mielestäni oikeinkin onnistunut. Mielestäni 27% tuotto on aika hyvä ja huomattavasti enemmän kuin mitä olin ajatellut edes saavani. 

Alussa tavoite oli saada edes muutama euro voittoa, pienin positioin, varmoilla tuotteilla eli knockout taso ainakin 1000 pisteen päässä. Kun itse varmuus kasvoi, kasvatin hieman positiokokoja, ja näin ollen sain euromääräisestikin vähän isompia voittoja. Voittoprosentti siis pysyi suht samana, mutta salkkuun ilmestyneet eurot siis kasvoivat. 

Olen jo lähellä sitä että olen kuitannut treidauksen harjoitteluun kuluneet rahat (kts tavoitteet välilehti). Olen siis kahdessa kuukaudessa saanut treidattua noin 2000e. Kun tappiot on kuitattu pois, en enää välttämättä julkaise euromääräisiä voittoja mutta alan ilmoittamaan salkun tuoton joka viikko. 

Lisäksi kasvatan jälleen hieman positiokokoja ja alan treidaamaan myös kullalla ja öljyllä. Niitä kokeilinkin jo tällä viikolla ja pienet voitot nappasin niistäkin. Edelleen käytän Nordnetin tuttuja Nordnet Markets tuotteita.

Pääkoppaa täytyy myös kehittää. Kurssien vaihdellessa jopa 400 pistettä muutamien päivien aikana täytyy vaan opetella sietämään avoimien positioiden tappiolla olemista ja rohkeasti tankata lisää alemmilta kursseilta. Tämä on varmaan täysin vastaan "oikeita" treidausoppeja, jossa tappiolliset positiot täytyy sulkea nopsasti pois. Olen kuitenkin tässä 2 vuotta kursseja tuijotelleena huomannut, että kyllä ne vielä palaa sille tasolle missä lopullinen ostettujen positioiden keskihinta on, niin olen ajatellut, että miksi siis suotta ottaa tappioita. Lisäksi olen huomannut sen, että vaikka kuinka yritän tulkita teknistä analyysiä ja järkeillä minne päin kurssi lähtee milläkin hetkellä niin 80% tapauksissa olen väärässä. Tai ajoitus on pielessä juuri sen 30-50 pistettä, eli ostan hieman liian aikaisin ennen kuin kurssi on pohjalla tai huipussa.

Tämän postauksen yhteenvetona siis se, että 2 kk olen onnistunut erittäin hyvin omasta mielestäni ja jatkossa kasvatan jälleen positioiden kokoa. En dramaattisen paljon mutta muutamilla kympeillä per positio. Lisäksi kasvatan tuoterepertuaaria treidaamalla myös kultaa ja öljyä. 

Onkos jotain mitä muuta haluaisitte kuulla ja mistä voisin kirjoitella?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista, vastaan sinulle mahdollisimman pian!